kanoon_pf_farhangi borazjan

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز برازجان

kanoon_pf_farhangi borazjan

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز برازجان

تشکیل کارگاه کاشیکاری در روز مبعث پیامبر اکرم (ص)

در فرخنده سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام ختمی ترتب حضرت محمد (ص) کارگاه کاشیکاری در مرکز فرهنگی هنری برازجان تشکیل گردید .

در این برنامه خاص هنری قطعات کوچک کاشی مزین به نام حضرت محمد (ص) و صلوات بر محمد و آل محمد توسط اعضا با مهارت خاصی در کنار هم قرار داده شده و در پایان با نمایان شدن جمله زیبایی الهم صلی علی محمد و آل محمد جمله کامل گردید و اعضا با ذکر یک صلوات بلند کار خود را پایان دادند. 

 

 

 

 

 

آغاز به کار کلاسهای تابستانه مرکز برازجان

با برپایی مراسم باشکوه افتتاحیه ، کلاسهای تابستانه مرکز شامل قرآن ، خوشنویسی ، نقاشی ، سفال و.. رسما شروع به کار نمودند.

در این مراسم که با حضور مدیر و کارشناس هنری استان به همراه اعضا و والدین آنها و.. برگزار گردید ابتدا خانم رزمپا مربی مسئول مرکز برازجان ضمن خوش آمد گویی به حضار ، به معرفی فعالیت ها و کلاسهای تابستانه مرکز پرداخته و کانون را محلی امن برای کودکان و نوجوانان برازجانی دانستند.در ادامه مراسم خانم امیرپور مدیر استان بوشهر با ذکر سخنانی در مورد کانون و کلاسهای تابستانه ، ضمن تشکر از اعتماد والدین جهت آوردن فرزندان خود به کانون والدین را به هدایت بیشتر و قویتر فرزندان خود به کانون سفارش نمودند.

همچنین در این مراسم برنامه متنوع دیگری نیز به مرحله اجرا گذارده شد که از مهمترین آنها میتوان به نمایش عروسکی ، سرود ،قصه گویی یکی از اعضای قدیمی و ... اشاره کرد در این مراسم بیش از 70 نفر شرکت داشتند .   

 

 

 

 

 

کلاسهای تابستانه مرکز فرهنگی هنری برازجان از اول تیرماه سال 1391 شروع و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت

در این کلاسها تعداد 50 دختر و 30 پسر جمعاً 80 نفر شرکت کرده که میزان استقبال ابتدا از نقاشی و سپس قرآن و در نهایت سفال بوده اند .

ساخت کارت تبریک روز پدر توسط اعضا

به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر اعضا مرکز فرهنگی هنری برازجان در کارگاه کارت سازی ، کارت هایی با همین موضوع و تصاویر مذهبی و بسیار جذاب و پرمفهوم ساختند . همچنین متن کارت های ساخته شده مزین گردید با حدیثی از امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) و در پایان عکس یادگاری با کارت های آماده توسط اعضا انداخته شد.  

  

  

کودکان برازجانی به امام راحل خود نامه نوشتند

در سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) اعضا مرکز فرهنگی هنری برازجان برای امام مهربان خود نامه ای از دل نوشتند. 

در این برنامه که در فضایی روحانی که بویی از امام در فضا میپیچید اعضا هر آنچه دل تنگشان خاست برای امامی که فقط مهربانی های او را خوانده و شنیده بودند و آرزوی دیدارش را داشتند نوشتند و به قاصدکی سپرده تا به محبوبشان برسانند . 

همچنین به همین مناسبت و گرامیداشت یاد امام راحل خمینی کبیر (ره) برنامه های ویژه دیگری در مرکز برگزار گردید .که می توان به مهمترین آنها مثل ایستگاه نقاشی با موضوع پرواز فرشته - وقتی که تو رفتی - معرفی شخصیت امام - معرفی کتاب نوشته امام خمینی بصورت دیواری و حضوری و شفاهی مسابقه ادبی نامه ای به امام - مسابقه نشریه دیواری بین ۴ گروه ۴نفره اشاره کرد. 

قابل ذکر است که تعداد ۲۵ نفر از اعضا بصورت بسیار فعال در کلیه برنامه های ویژه این روز شرکت کردند. 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای برازجان توسط اعضا و مربیان مرکز

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و به منظور گرامیداشت این روز بزرگ و پاسداشت رشادتها و جانفشانی مردان بزرگ عملیات بیت المقدس اعضا و مربیان مرکز برازجان به تاریخ ۳/۳/۹۱ به گلزار شهدای شهر برازجان رفتند در محل ورودی گلزار شهدا ابتدا مسئول مرکز ضمن سخنانی در مورد شهدا جنگ تحمیلی و.. 

به بیان جایگاه ویژه و عظیم شهدا پرداخته و شهدا را آبروی زمین دانسته و همچنین توضیح در مورد چگونگی جنگ که این عزیزان با دستهای خالی به جنگ دشمن تا دندان مصلح رفته و با ایمان به خدا و رهبری امام خمینی بر دشمن بعثی پیروز شدند و اینک لازم است که همیشه به یاد این شهیدان بزرگ باشیم و بعد از معرفی مختصر چند شهید دفت شده در گلزار شهدا بعد از سلام و قرائت فاتحه به درون جایگاه رفتند.

در این برنامه ابتدا اعضا و مربیان ، قبور مطهر شهدا را با گلاب شسته و عطرافشانی کرده و گل نثار کردند .

سپس در کنار مرقد مطهر شهید محمد حسن مهاجریان که در خرمشهر به شهادت رسیده پای سخنان مادر شهید مهاجریان نشستند و مادر شهید به بیان خاطرات شهید و معرفی بیشتر وی پرداخته و حاضرین رابه توجه و توسل به شهدا دعوت نموده و بیان کردند که محمد حسن (فرزند شهید وی) تنها دارایی دنیایم بود ولی بخاطر خدا و رهبرم و کشورم او را هدیه دادم و افتخار میکنم که می توانم سرم را بالا بگیرم و شرمنده خدا و رهبرم نباشم . همچنین اعضا سوالاتی از مادر شهید پرسیده که وی پاسخ دادند و در پایان دسته گلی به مادر شهید اهدا شد  .